上海kb名店

I’d buy this green energy stock with £5k today

first_img It was released in November 2020, and make no mistake:It’s happening.The UK Government’s 10-point plan for a new “Green Industrial Revolution.”PriceWaterhouse Coopers believes this trend will cost £400billion……That’s just here in Britain over the next 10 years.Worldwide, the Green Industrial Revolution could be worth TRILLIONS.It’s why I’m urging all investors to read this special presentation carefully, and learn how you can uncover the 5 companies that we believe are poised to profit from this gargantuan trend ahead! Rupert Hargreaves | Saturday, 29th May, 2021 | More on: SSE Simply click below to discover how you can take advantage of this. Enter Your Email Address I’d buy this green energy stock with £5k today Our 5 Top Shares for the New “Green Industrial Revolution” Our 6 ‘Best Buys Now’ Shares Rupert Hargreaves has no position in any of the shares mentioned. The Motley Fool UK has no position in any of the shares mentioned. Views expressed on the companies mentioned in this article are those of the writer and therefore may differ from the official recommendations we make in our subscription services such as Share Advisor, Hidden Winners and Pro. Here at The Motley Fool we believe that considering a diverse range of insights makes us better investors.center_img Access this special “Green Industrial Revolution” presentation now Renowned stock-picker Mark Rogers and his analyst team at The Motley Fool UK have named 6 shares that they believe UK investors should consider buying NOW.So if you’re looking for more stock ideas to try and best position your portfolio today, then it might be a good day for you. Because we’re offering a full 33% off your first year of membership to our flagship share-tipping service, backed by our ‘no quibbles’ 30-day subscription fee refund guarantee. Image source: Getty Images I think green energy is the future. But I’m also conscious it’ll be challenging to pick winners in the sector over the next few years. Over the next decade, hundreds of billions of pounds are set to flow into the renewable energy sector. What’s more, a tidal wave of new companies seeking to capitalise on this trend has hit the market during the past year. However, most of these businesses are currently unprofitable. In addition, some are developing technology that’s, as yet, unproven. 5G is here – and shares of this ‘sleeping giant’ could be a great way for you to potentially profit!According to one leading industry firm, the 5G boom could create a global industry worth US$12.3 TRILLION out of thin air…And if you click here we’ll show you something that could be key to unlocking 5G’s full potential…These companies are incredibly speculative, which is why I plan to avoid most of them. Instead, I want to focus my efforts on already-established companies that have plans in place to grow their green energy production over the next few years. Green energy championOne FTSE 100 company is planning to invest more than almost any other UK business over the next nine years in green energy. That’s utility group SSE (LSE: SSE). The group is currently in the middle of a transition. It’s looking to invest £7.5bn by 2030 to triple its renewable energy output. The funding for these projects will come from the sale of non-core assets.For example, SSE recently inked the sale of two energy-to-waste projects, which raised £995m in cash. It’s also progressing with a plan to sell its entire stake in Scotia Gas Networks, which distributes gas to homes and businesses.On top of these disposals, SSE has sold a 25% stake in the Walney offshore wind farm and a one-third stake in meter asset provider MapleCo.And while one team at the company has been selling assets, another has been redeploying the capital. SSE and its partner Coillte Renewable Energy recently began construction of their joint 30MW Lenalea wind project in central Donegal.The company is also pushing ahead with the development of its Dogger Bank C Project, one of the most significant wind farm projects in the UK, jointly owned and operated by SSE and Equinor. SSE also owns 40% of the Dogger Bank A and B projects. Finally, this month, SSE announce it plans to build Scotland’s first power station using carbon capture technology. All of these projects should help the company achieve its green energy ambitions. Income and risksOne of the reasons why I like SSE over any other green energy stock is the fact the firm’s an already established business.It has the capital to pursue renewable energy projects and is generating enough profit to pay shareholders for owning the stock. At the time of writing, shares in the company offer a dividend yield of 5.2%. Unfortunately, I don’t think this dividend is here to stay. The company has said it’ll try to maintain the payout, but if SSE’s capital spending obligations continue to expand, it may cut the distribution. Another challenge the group faces is debt. SSE’s debt-to-equity ratio is nearly 200%. That’s relatively high. Such an elevated level of borrowings could weigh on the company’s growth. Still, despite these risks, I think this remains one of the best green energy stocks to buy. That’s why I’d invest £5,000 in the business today.  I would like to receive emails from you about product information and offers from The Fool and its business partners. Each of these emails will provide a link to unsubscribe from future emails. More information about how The Fool collects, stores, and handles personal data is available in its Privacy Statement. See all posts by Rupert Hargreaveslast_img read more

Private-sector companies in battle with journalists over information

first_imgOne of the latest was the interrogation of journalist Liu Hongchang on 9 August by police, over an article he wrote together with a colleague, A Liang, about the internal problems of Hanlin, a Laiyang-based company based in Laiyang, in the eastern province of Shandong, and its ambitions to become a biotech giant. The article was posted on the Qianlong.com website, which was ordered to withdraw it after the Laiyang Propaganda Bureau alerted the authorities in Beijing. The magazine Business Watch and the state power company Grid CorpThe magazine Business Watch was suspended for a month in early May over an article it had published in March about the state power company Grid Corp. The authorities did not like the magazine’s user of internal company documents for the story. In another case, on 13 August, the Propaganda Department imposed censorship on reports about Synutra, a brand of milk-powder produced by a company based in the northeastern city of Qingdao. Several media reports had blamed the powder for hormonal problems in young girls. The health ministry issued a denial on 12 August, claiming that the powder had been analysed by nine experts and that no link with the hormonal problems had been established. Thereafter the media were told they could only use the official news agency Xinhua’s dispatches on subject. Organisation In one case, two journalists had a run-in with the police for writing a story about a biotech company. In another case, a respected Beijing journalist was physically attacked a few weeks ago after several articles about doctors and health sector entrepreneurs had a big impact. April 27, 2021 Find out more News In May this year, Bao Yueyang was moved from his job as editor of the newspaper Zhongguo Jingji Shibao (China Economic Times) to another post within the Development Publishing Company as a result of his coverage of allegations about contaminated vaccines in Shanxi province. It had been a big story in the Chinese press since March until the authorities restricted reporting on Chinese websites and ordered the traditional media to just use Xinhua’s dispatches. Bao, who refused to comment on his demotion, had a reputation for encouraging his reporters to investigate sensitive issues. News Fang told the US magazine Foreign Policy (www.foreignpolicy.com) that his mysterious assailants clearly tried to kill him. But who tried to kill him and why? Fang does not know the identity or motives of his attackers but he has some theories. He thinks for example that they might have been hired by a doctor he criticised in one of his articles. Fang has written about medical charlatans, fake discoveries and the questionable practices of several small health-sector companies. RSF_en There are other possible motives for the attack. Fang exposed the presence of genetically-modified cereals in China. In a TV programme, he challenged a scientist’s claim to be able to predict earthquakes. And he exposed a doctor who claimed to have found a miracle cure to cancer. Reporters Without Borders reiterates its call for an exhaustive investigation into an assault on Fang Xuanchang, a science reporter for the magazine Caijing, as he was returning home on 24 June in Beijing. Beaten over the head and back with a steel bar by two unidentified assailants, Fang had to be rushed to hospital. Until now, the police have conducted no more than desultory enquiries into what appears to have been a murder attempt. ChinaAsia – Pacific March 12, 2021 Find out more Attack on Zhongguo Shibao reporterWhen Chen Xiaoying, a reporter for the newspaper Zhongguo Shibao (China Times), arrived at the place in Shenzhen where she was supposed to meet an anonymous source on 29 July, a man punched her hard in the face several times. She had gone there because she had been told she would be given information about the Shenzhen International Enterprise Co., a company she had already written about on 8 July. Chen thinks the attack was linked to that story, in which she suggested that the company’s CEO was involved in illegal activity. The CEO had told her after its publication that: “This kind of story will not be good for you.” The company denied any role in the assault. Tang Jun’s spurious doctorate claimThe Propaganda Bureau in Beijing banned the media on 12 July from repeating allegations that Tang Jun, one of the former CEO of Microsoft’s operations in China, had not obtained the US university doctorate listed in his résumé. The allegations caused a major stir online and led journalists to check the authenticity of the diplomas claimed by other prominent Chinese figures. Dangerous for health, dangerous for journalists Exemplary support for Qiu Ziming Follow the news on China Explosion in a Nanjing factoryWhen there was an explosion at a Nanjing factory with a toll of 300 injured and 10 missing on 28 July, a Jiangsu TV crew went there and began broadcasting reports until an official intervened and told them to stop, threatening them with “serious problems” if they did not. The footage that had already been broadcast was then removed from the Internet. Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimescenter_img Chinese journalists and media are increasingly finding themselves the targets of threats and censorship by private-sector companies (and some state companies as well). Several cases with serious implications for press freedom in China have illustrated this privatisation of censorship and violence against journalists in the past few weeks. The phenomenon is not new, but it is tending to grow in an alarming manner. Here are some other recent cases in which the authorities have protected companies and businessmen at the expense of media freedom: Meiri Jingji Xinwen (National Business Daily), a newspaper based in Shanghai, has also paid the price for questioning a product’s quality. A Hong Kong-based newspaper claimed in June that Bawang, a famous herbal shampoo endorsed by film star Jackie Chang in ads, contained a very high level of a carcinogen called dioxane. After Meiri Jingji Xinwen reported these allegations, four people from the Bawang company stormed into its offices on 30 July and threatened the editor and staff. Help by sharing this information Reporters Without Borders has gathered information about all the main press freedom cases involving Chinese companies. to go further Reporters Without Borders condemns the way certain companies harass journalists. Often accused of corrupting local media, many Chinese companies are nowadays using their influence over the authorities (including the police and Propaganda Department) to avoid negative coverage. Paradoxically, this is taking place at a time when the Chinese public is taking more interest in consumer rights and the quality of goods and services. China’s Cyber ​​Censorship Figures Cases of this kind can sometimes have a happy ending. Economic Observer reporter Qiu Ziming went into hiding in July after being placed on a list of most wanted criminals by the police in the eastern province of Zhejiang, for allegedly defaming Kan Specialties Material Corporation, a Suichang-based company that is one of China’s biggest battery manufacturers. The Zhejiang authorities finally rescinded the warrant for his arrest on 29 July after he won a great deal of support online thanks to his blog, in which he said he stood by the allegations of improper practices that he had levelled against the company. Receive email alerts These cases show that more and more journalists are testing the limits of press freedom in China. But, with increasing frequency, they are running up against solid resistance from the government and both state and private-sector companies. News China: Political commentator sentenced to eight months in prison June 2, 2021 Find out more News August 26, 2010 – Updated on January 20, 2016 Private-sector companies in battle with journalists over information The police who interrogated Liu Hongchang questioned him above all about his sources and the bribes they suspected he and A Liang were given to write the article. A Liang was not interrogated because he was absent from Beijing at the time. The police threatened to issue a warrant for his arrest if he did not respond to the summons. Several Chinese journalists have publicly expressed their support for Liu Hongchang and A Liang and accused the police of violating press freedom. “We urge the government to take energetic measures to protect Chinese journalists who sometimes put their lives in danger to cover these companies,” Reporters Without Borders said. “We welcome the statement that the General Administration of Press and Publication (GAPP) issued on 30 July expressing its support for journalists. It is time the authorities investigated all these cases thoroughly.” Censorship favouring companies ChinaAsia – Pacific last_img read more

2012 a busy year for Malin Head Coast Guard Station

first_imgNews Donegal retains 14 Blue Flags, Lisfannon is not restored WhatsApp Facebook RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Gardai investigate Castlefinn burglary Pinterest Twitter Google+ Andrew McGinley says his children are getting him through life Twitter Google+center_img Previous articleNew efforts to raise Canadian WW2 bomber off the Donegal coastNext articleDonegal Mayor predicts a positive 2013 News Highland Today is the 30th anniversary of Eddie Fullerton’s murder By News Highland – December 30, 2012 WhatsApp Hospitalisations rise as Donnelly suggests masks will stay ’til autumn Disruption to cancer service will increase mortality – Oncologist Pinterest The Irish Coast Guard saved 161 lives during the past year.Figures for 2012, also show that crews responded to almost 2,000 incidents – making it the busiest year since the search and rescue service was formed in 1822.Malin Head Coast Guard dealt with 393 incidents, Valentia dealt with 690 and the centre in Dublin dealt with 871 calls.Crews recovered 88 bodies during 2012 –  also the highest number on record. 2012 a busy year for Malin Head Coast Guard Station Facebooklast_img read more